skip to Main Content
Turisme Montseny Aposta Per Posicionar La Seva Marca Al  Territori Català

Turisme Montseny aposta per posicionar la seva marca al territori català

L’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny treballa per incrementar la notorietat de la marca a través de sinèrgies amb ajuntaments del territori

Ja s’ha signat un conveni amb els ajuntaments de Taradell i Hostalric i s’està treballant per signar també un conveni amb l’ajuntament de Sant Celoni.

L’auge del turisme de proximitat i les noves necessitats generades per la pandèmia han afavorit que l’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny treballi per a posicionar-se al mercat. És per aquest motiu que s’ha començat a treballar per estrènyer relacions amb ajuntaments del
territori.


Segons afirma Lluís Pagespetit, president de l’entitat “la finalitat és oferir serveis ecoturistics de qualitat i ser aliances clau per la gestió l l’equilibri del territori, però a més la situació actual fa notòria la necessitat de ser resilients i adaptar-nos a les noves necessitats dels veïns veïnes, visitants i turistes. És per això que estem treballant amb l’objectiu de crear noves i àmplies sinèrgies amb diferents agents del territori, per tal d’enfortir el tret diferencial i poder estructurar una oferta més àmplia i de qualitat a La Reserva de la Biosfera del Parc Natural del Montseny.

Així doncs, el passat mes d’abril es va signar un conveni entre l’Ajuntament de Taradell i l’Associació d’Empresaris del Montseny amb la finalitat de promocionar, comercialitzar i difondre el Parc de les Olors de Taradell. Segons Joan Canó, regidor del consistori, “L’Ajuntament de Taradell ha decidit adherir-se a Turisme Montseny per tres raons: geogràfica, perquè encara que no estiguem oficialment dins del Parc Natural del Montseny en formem part des d’un punt de vista natural, històric i sentimental; cooperació, doncs a Taradell ja hi ha empreses que formen part de l’Associació i aquesta col·laboració público-privada resulta imprescindible per teixir sinergies al territori; i turística, per posar en valor el patrimoni natural, cultural i històric de Taradell com element turístic”.

Afegeix que l’acord els ajudarà a “millorar la promoció i la difusió turística del municipi de Taradell, especialment a través de l’element turístic del Parc de les Olors. A llarg termini, l’Ajuntament de Taradell aposta perquè els elements turístics del municipi es complementin i s’imbriquin amb els elements turístics d’altres pobles de l’entorn, i el resultat sigui una millora del turisme, tant qualitatiu com quantitatiu, dels municipis que formen part de l’Associació”.


Hostalric és un altre ajuntament que ja ha fet efectiva la seva adhesió, a través de la complerta proposta turística a l’entorn del seu Castell. Marta Roura, regidora de turisme, afirma que “ens hem adherit per fer territori, per generar complicitat amb el territori proper i perquè la nostra filosofia és la de col·laborar amb els agents locals per a dinamitzar el turisme de manera sostenible”. Paral·lelament afegeix que “creiem que el concepte i el producte Montseny aporta valor a l’oferta d’Hostalric i que Hostalric també pot aportar valor a l’oferta del Montseny. Són dos productes turístics complementaris, on es combina natura i cultura de manera molt natural”.


En l’actualitat també s’està treballant amb el consistori de Sant Celoni per crear un conveni ampli i innovador que promocionarà el municipi a nivell natural, cultural i paisatgístic.


S’espera que a curt termini també s’hi afegiran altres ajuntaments de La Reserva de la Biosfera del Parc Natural del Montseny i àrea d’influència.


+ info de l’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny.

Lluís Pagespetit, president amb l’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny; acompanyat per Mercè Cabanas i Joan Canó, alcaldessa i regidor de Taradell.

Back To Top