skip to Main Content
EL PERFIL DEL VISITANT D’OSONA EL 2020

EL PERFIL DEL VISITANT D’OSONA EL 2020

Els turistes puntuen la comarca d’Osona amb un 8,8 sobre 10 l’any 2020

El perfil sociodemogràfic del turista que rep Osona continua essent molt similar als anys anteriors, oscil·lant una edat entre els 35 i 44 anys i viatjant en família, un 44,83%, o en parella, un 16,38%. Cal destacar dos segments de visitants que van anar a l’alça durant el passat 2020, el turista que viatja sol, un 14,66%, i aquell que viatja amb companys de feina, un 13,79%. Generalment, es tracta d’un turista d’àmbit nacional en un 84,5%, seguit d’un 11,21% de turistes que provenen de diferents països de la resta d’Europa com ara els Països Baixos, amb un 6%; França, representant un 1,7% o Itàlia, amb un 0,9%, entre d’altres. El turista de la resta del món sols representa un 0,86% a la comarca d’Osona. 

Les fonts d’informació d’internet continuen sent la forma preferida de planificació del viatge dels turistes que venen a la zona, mitjançant pàgines web d’agències de viatges o Tour Operadors, un 44,68%, portals com Booking, un 21,78%, webs pròpies d’allotjament, el 27,66%, webs genèriques com Google o webs municipals i de la zona. Les referències de familiars, coneguts i amics és també una eina de planificació molt utilitzada (21,55%). La fidelització de turistes es manté en bons números, ja que el 63,26% de turistes que visiten Osona, són repetidors. 

En referència al transport principal que utilitza el visitant de la comarca, tres quartes parts de turistes accedeixen a Osona mitjançant un vehicle propi. Pel que fa a l’allotjament, l’estada mitjana al territori és de 4,78 nits; distribuïdes en gairebé el 50% en hotels, el 23,28% en càmpings, el 19,83% en cases rurals i la resta en cases de familiars o amics o altres tipologies d’allotjament. Cal destacar que aquestes dades són molt variables a la selecció de punts d’enquestació. 

Si parlem de la despesa del turista, aquest inverteix 62,49€ en el transport d’anada i tornada a Osona, 137,76 € d’allotjament i 108,65€ de despesa a la destinació. Aquestes dades suposen 308,89€ de despesa total de l’estada per persona. 

El 63,79% de turistes que arriben a Osona ho fan per motius d’oci, i un cop a la comarca, el 77,59% es relaxa i passeja, el 63,79% degusta la gastronomia local i va de restaurants, el 55,17% fa activitats a l’aire lliure i un 29,31% assisteix a reunions o fa negocis. Aquesta última activitat ha augmentat substancialment els darrers mesos, fins al punt que un 25% de turistes de la comarca la visiten per motius professionals. 

En relació amb la Covid-19, ha afectat en part alguns aspectes de viatge dels visitants d’Osona. Algunes de les modificacions que s’han realitzat han sigut la destinació i duració prevista del viatge, les activitats culturals i d’oci previstes i l’ús d’establiments de restauració. 

La nota de valoració global del turista que visita Osona és de 8,8 sobre 10. Els aspectes més ben valorats de la comarca segueixen essent l’entorn natural (9,1 sobre 10), seguit del caràcter i amabilitat de la gent, la seguretat ciutadana i la neteja (9 sobre 10). Els aspectes més febles de la comarca continuen sent el transport públic (4,7 sobre 10) i la connexió a internet (7,1 sobre 10). S’afegeix a aquesta categoria l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda (7 sobre 10). 

Aquest treball ha estat realitzat per l’Observatori del Turisme a Barcelona, impulsat per la Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona, amb la col·laboració d’Osona Turisme basant-se en una mostra de 116 entrevistes a turistes repartides de forma proporcional durant tot l’any 2020 i amb un marge d’error mostral d’un 9,1%. 

+ info de la infografia.

Back To Top