skip to Main Content
LA NIT DEL TURISME D’OSONA CELEBRA LA SEVA VIII EDICIÓ

LA NIT DEL TURISME D’OSONA CELEBRA LA SEVA VIII EDICIÓ

Aquest any 2020, malgrat no poder realitzar grans trobades presencials, el sector turístic osonenc es va reunir en format online per compartir experiències i motivacions. 

Osona Turisme va presentar el seu nou Pla de Màrqueting i les accions a portar a terme els pròxims anys, així com el nou logo, acompanyat del nou eslogan “Osona, la Catalunya autèntica”, a més d’evidenciar la consolidació de l’organisme amb l’incorporació de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme del Moianès i d’Osona i del municipi de Sant Martí de Centelles.

Empreses del sector turístic osonenc i membres d’ajuntaments de la comarca, assisteixen un any més a la Nit del Turisme d’Osona. Aquest any, amb un format adaptat a les restriccions, va reunir una quarantena de persones en una sessió online. Cal destacar la presència i participació del sector privat en iniciatives com aquesta. 

El gran objectiu de l’organisme és acumular el màxim de representants públics i privats, propiciant-ne la participació activa i consensuant al màxim totes les accions portades a terme, afavorint al màxim el sector i la comarca. Aquest nou any s’encara amb la incorporació dels municipis de Sant Martí de Centelles, amb el quals sumen 48 municipis dels 50 de la comarca. A més, en l’àmbit privat a les tres entitats adherides actualment  Associació Catalana d’Agències de Viatges, Consell d’Empresaris d‘Osona i Osona Cuina, es suma la nova incorporació de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme del Moianès.

Una de les sorpreses de la nit va ser la presentació del nou eslògan i logotip d’Osona Turisme, una aposta ambiciosa i arriscada que abandona “Descobreix l’essència” per “Osona, la Catalunya autèntica ”. L’eslògan esdevé de la proposta presentada al Pla de Màrqueting i aprovada pel Consell General del mes de juliol.  El nou logotip per la seva banda, sorgeix a partir d’un procés en el que van participar diferents empreses comarcals que treballen en el camp del disseny i comunicació, de les 7 propostes presentades, el Consell d’Administració del mes de novembre en va seleccionar 2, les quals es van presentar al Consell General de desembre on es va escollir la proposta definitiva.

L’acte de la Nit del Turisme es va estructurar amb diferents fases, va iniciar amb la benvinguda per part del president del Consell Comarcal d’Osona Joan Carles Rodríguez, el president d’Osona Turisme Carles Banús i el conseller delegat de turisme del Consell Comarcal d’Osona, Àlex Montanyà.

En les seves intervencions, Rodríguez va posar de manifest la importància del sector turístic a la comarca així com la disposició per part d’Osona Turisme a donar suport a municipis i agents privats i va agrair també el suport econòmic que rep el Consell Comarcal per part de la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona per a portar a terme totes les accions que es plantegen. Banús, va destacar la incorporació de dos nous membres a Osona Turisme i la consolidació d’aquest organisme. Montanyà va concloure aquests parlaments agraïnt l’assistència i remarcant la importància de la col·laboració entre agents així com la realització d’actes com aquest.

Seguidament es van projectar tres vídeos. En el primer es va explicar breument el Pla de Màrqueting Turístic d’Osona aprovat aquest 2020, així com algunes de les accions del qual ja s’han portat a terme, com la creació del nou logo i eslogan “Osona, la Catalunya autèntica”. El segon vídeo detallava programa a programa el Pla d’Accions d’Osona Turisme pels propers anys, fruit de les accions derivades del Pla de Màrqueting. Per acabar es va presentar el perfil del turista de la comarca a partir de les dades recollides a través d’enquestes durant el 2019.

A continuació, es va procedir a la part més dinàmica de l’acte. Propiciant el contacte entre empresaris i agents turístics, els participants es van reunir de manera més reduïda en diferents sales online per poder compartir i debatre temes d’interès que s’anaven proposant.

Finalment, Francesc Vila, gerent dels Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, va remarcar la disposició de la Diputació de Barcelona a treballar per la sostenibilitat i la digitalització amb la creació de projectes relacionats amb els Fons Europeus, també va elogiar la tasca d’Osona Turisme i la projecció que proposa el nou pla de màrqueting.

Per concloure l’acte, Joan Carles Rodríguez va proposar un brindis destacant la constància i la feina feta per part de tots els agents turístics de la comarca.

Back To Top