skip to Main Content

Indicadors · Osona Lab Turisme

El coneixement dels indicadors turístics de la nostra demarcació és una de les principals eines que comptem per conèixer com actua la nostra destinació, n’obtenim informació real i clara de la situació del sector a casa nostra, de les conseqüències dels projectes implantats i de les circumstàncies que afecten la societat global.

Segons les dades del Tourism Data System, fins el mes de març de 2025, hi ha hagut un descens generalitzat de les arribades en totes les tipologies d’allotjaments envers el 2024. Tot i així, el mes d’abril, degut al període de Setmana Santa, han augmentat les arribades en totes les tipologies d’allotjaments. L’augment més destacat ha estat en els càmpings (+91%).

Pel que fa a les pernoctacions del mes d’abril, l’augment més destacat, s’ha donat també als càmpings, amb 11.789 pernoctacions més en comparació al 2024 (+140,7%), on el període de Setmana Santa va ser el mes de març.

Finalment, la taxa d’ocupació durant el mes d’abril, com és lògic, també ha augmentat en cadascuna de les tipologies d’allotjament. Els càmpings, però també els hotels, experimenten l’increment més alt, amb un 15,4% més d’ocupació respecte al 2024, en ambdós casos.

OCUPACIÓ SETMANA SANTA 2025 A OSONA
Segons les dades del Tourism Data System, col·laborador del Lab Turisme de la Diputació de Barcelona, s’observa que l’ocupació en el període de Setmana Santa ha disminuït en els càmpings i els apartaments, però en canvi, ha augmentat en els hotels i el turisme rural, essent aquest últim l’augment més significatiu (+14%). Pel que fa a les pernoctacions, també destaca el turisme rural amb un total de 9.458 pernoctacions al període de Setmana Santa 2025, que suposa un augment del 34,4% respecte el 2024.
PERFIL DEL TURISTA A OSONA 2024

Segons les dades de l’interactiu anual de Lab Turisme, es pot veure que el perfil més destacat del visitant a Osona el 2024 ha estat: un home de 45 a 54 anys, que ha vingut acompanyat d’una altra persona, la seva parella i s’ha quedat 1 nit a dormir a la comarca. Resideix a Catalunya i ha vingut a Osona amb el seu vehicle propi.
Pel que fa a la visita a la zona, el 52,4% dels visitants ja havien visitat la zona anteriorment. Tot i així, si s’observen les vegades que s’ha visitat el municipi en els darrers 10 anys, gairebé la meitat dels visitants fèien la primera visita (47,2%). El motiu principal de la visita a Osona durant el 2024 ha estat per oci (64,2%).

L’informe del Perfil del turista és fruit dels resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes i mostra el perfil típic del turista, edat, estudis, tipologia del grup amb el  que viatja, els motius, mitjà de transport, despesa, motivacions, etc.

Acontinuació podeu veure els informes anuals del perfil del turista d’Osona i de la resta de la Destinació de Barcelona, a partir de l’any 2022 aquests resultats es mostren a l’interactiu anual del TDS, enllaç.

Calendari de vacances i festius dels mercats emissors de l’any 2025 hi trobareu els festius, vacances escolars i volum d’arribades i de reserves dels mercats. Aquest informe dona llum a la identificació d’oportunitats dels clients més adients.
El Calendari de vacances i festius dels mercats emissors 2024 detalla els festius, vacances escolars i volum d’arribades i de reserves de cada mercat amb el volum total dels viatges d’aquests mercats quan viatgen a Europa. Aquesta informació facilita la identificació d’oportunitats de captació de clients en el marc temporal més adient.

L’informe dels mercats emisors ens mostra les connectivitats, calendaris de vacances i reserves dels mercat de d’origen amb més pes a la nostra destinació, aquest n’és l’informe de l’any 2023.

VALORACIÓ DE L’ESTADA A OSONA 2024

Segons el rànking de valoracions de l’interactiu anual de Lab Turisme, Osona obté una puntuació global de 8,7 sobre 10. El més ven valorat és l’entorn natural amb 9,1 punts sobre 10, seguit de la seguretat personal i el caràcter de la gent empatats a 8,9 punts. La majoria de categories són valorades sobre els 8 punts, i el transport públic és el que obté la puntuació més baixa amb 6,1 punts.

REPUTACIÓ TURÍSTICA ONLINE OSONA 2023

Aquest estudi ens permet establir un seguiment evolutiu dels principals indicadors de reputació a través de les puntuacions publicades pels usuaris en les principals plataformes online de turisme.

Monitor de reputació turística online (iRON®) – Destinació Barcelona

Recull les dades d’una mostra de gairebé 9 milions d’opinions de més de 38.000 recursos de les tres àrees geogràfiques d’anàlisi habituals de l’OTB (Barcelona ciutat, Barcelona regió i Destinació Barcelona), compara els resultats obtinguts el 2018 (últim any d’anàlisi de les tres àrees) amb el 2023.

Enllaç

Monitor de reputació turística online de la comarca d’Osona, 2023

Aquest estudi anual ens mostra l’evolució dels principals indicadors de reputació turística d’Osona, a través de l’anàlisi de la valoració i puntuacions publicades pels usuaris dins de les principals plataformes online de turisme sobre els allotjaments, restaurants i atractius turístics.

Estudi

Monitor de reputació turística online de la Regió de Barcelona, 2023

L’estudi ens permet establir un seguiment evolutiu dels principals indicadors de reputació iniciats l’any 2015, a través de l’anàlisi de la valoració i puntuacions publicades pels usuaris dins d’una selecció de les principals plataformes online de turisme sobre els allotjaments, restaurants i atractius turístics de la nostra destinació.

Estudi

Presència i la valoració a Internet d’establiments de turisme rural i càmpings de la Regió de Barcelona

Anàlisi de LabTurisme, Diputació de Barcelona, sobre la presència dels establiments de turisme rural i càmpings de la demarcació de Barcelona a internet i la seva valoració i reputació dels clients, dades sobre els mercats emisors, tipus de client i persepció dels establiments sobre les dades de l’any 2021

Estudi

INFORME ACTIVITAT TURÍSTICA A L’ENTORN DE BARCELONA 2024

INFORME 

Segons les dades de l’Informe Anual d’Activitat Turística a l’Entorn de Barcelona 2024, de Lab Turisme, a Osona, l’oferta de places es manté molt estable en totes les tipologies d’allotjament, entre el 2023 i el 2024. L’augment més destacat és en els albergs (+53,5%). 

L’any 2024 augmenta un 3% l’oferta de places, respecte el 2023, en la suma de totes les tipologies  d’allotjaments.  

S’observa que en els establiments, el tipus d’allotjament que ha tingut mes pes el 2024, són els habitatges d’ús turístic (58%), seguit pels apartaments (29%). En canvi, pel que fa a les places, els càmpings són el tipus d’allotjament que ha tingut més pes el 2024 (38%), seguit dels establiments hotelers (24%).  

Pel que fa a l’ocupació, els establiments hotelers han estat els més ocupats el 2024 (51%), seguits d’aprop pels càmpings (46%), que són també els que han assolit l’estada mitjana (nits) més elevada de les diferents tipologies d’allotjaments (2,8).  

En la demanda i ocupació dels viatgers a Osona durant el 2024, els establiments hotelers tornen a obtenir el nombre més alt (108.284 viatgers), però en la demana i ocupació de les pernoctacions, els càmpings, ja que han representat el tipus d’allotjament que ha tingut mes pes el 2024 pel que fa a les pernoctacions, n’obtenen el major nombre (285.219).  

TURISME AMB MOTIVACIONS ESPORTIVES A OSONA

INFORME

ACTIVITAT TURÍSTICA ESTIU 2023 A L’ENTORN BARCELONA

L’informe de Balanç de l’activitat turística a l’estiu 2023 a l’Entorn de Barcelona mostra uns resultats no tant optimistes tot i que sí hi ha un increment respecte l’any anterior en el nombre de viatgers i pernoctacions, sobretot en el turisme estranger. Algunes de les conclusions que podem apuntar són:

  • Durant l’estiu 2023 l’oferta oberta ha baixat discretament en tots els tipus d’establiments, respecte el mateix període de l’any anterior.
  • S’ha incrementat durant l’estiu de 2023 el nombre de viatgers i de pernoctacions (mes de juliol a l’agost).
  • El pes que tenia el mercat estranger se segueix recuperant.
  • La temporada d’estiu 2023 ha estat més positiva que la del 2022.

INFORME

ACTIVITAT TURÍSTICA DESTINACIÓ BARCELONA 2022

L’Informe anual de l’activitat turística de la Destinació Barcelona 2022 (dades 2021) és el principal recull anual dels indicadors de turisme a la província i la publicació de referència en l’anàlisi de l’evolució d’aquest sector i les tendències de futur.
Aquest treball es duu a terme des del Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona.

 

RESUM ANUAL DE L’ACTIVITAT TURÍSTICA ENTORN BARCELONA · 2022

L’informe anual ens mostra les dades de l’OFERTA D’ALLOTJAMENT, la DEMANDA TURÍSTICA, la PROCEDÈNCIA DEL TURISTA, el PERFIL DEL TURISTA, la DESPESA REALITZADA PEL TURISTA, els INDICADORS DE RENDIBILITAT, l’ATUR TURÍSTIC i les TENDÈNCIES.

INFORME 2023

PERSPECTIVES D’ACTIVITAT TURÍSTICA A LA DESTINACIÓ DE BARCELONA

L’Observatori de del Turisme de Barcelona elabora l’informe de Perspectives d’activitat del turisme a la nostra demarcació per tal de contextualitzar la connectivitat entre els mercats d’origen i la nostra destinació, el calendari de festius dels turistes, els interessos més importants de la destinació per part dels turistes i la previsió de demanda d’allotjaments.

INFORME 2023

INFORME D’EXPLORACIÓ DE DADES DE TRANSACCIONS BANCÀRIES

Gràcies a les dades extretes dels moviments bancaris dels turistes a la nostra destinació s’elabora aquest informa on es mostra la distribució, la despesa, els sectors de despesa, el nombre i l’origen dels turistes i visitants.

INFORME

VISITANTS ALS ATRACTIUS TURÍSTICS D’OSONA 2023

INFORME

Segons l’Informe de Visitants als Atractius Turístics a la Regió de Barcelona 2023 de LAB Turisme, el qual analitza  17 recursos turístics de la comarca, seleccionats de manera no discriminada, incloent els espais que recullen dades de visitants, s’observa que:

El 2023, destaca el Parc Natural del Montseny per ser el recurs amb més visitants, 131.949 persones, el Museu del Ter, que ha rebut 27.275 visitants i el MEV. Museu d’Art Medieval, amb 20.312.

Pel que fa als augments respecte l’any anterior (2022), els més destacats han estat: el Centre d’Interpretació Camp de les Lloses +54,6% , el MEV. Museu d’Art Medieval +32,2% i la Casa Museu Verdaguer +31,3%. 

 

Back To Top