Turisme Montseny aposta per posicionar la seva marca al territori català
L’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny treballa per incrementar la notorietat de la marca a través de sinèrgies amb ajuntaments del territori
Ja s’ha signat un conveni amb els ajuntaments de Taradell i Hostalric i s’està treballant per signar també un conveni amb l’ajuntament de Sant Celoni.
L’auge del turisme de proximitat i les noves necessitats generades per la pandèmia han afavorit que l’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny treballi per a posicionar-se al mercat. És per aquest motiu que s’ha començat a treballar per estrènyer relacions amb ajuntaments del
territori.
Segons afirma Lluís Pagespetit, president de l’entitat “la finalitat és oferir serveis ecoturistics de qualitat i ser aliances clau per la gestió l l’equilibri del territori, però a més la situació actual fa notòria la necessitat de ser resilients i adaptar-nos a les noves necessitats dels veïns veïnes, visitants i turistes. És per això que estem treballant amb l’objectiu de crear noves i àmplies sinèrgies amb diferents agents del territori, per tal d’enfortir el tret diferencial i poder estructurar una oferta més àmplia i de qualitat a La Reserva de la Biosfera del Parc Natural del Montseny.
Així doncs, el passat mes d’abril es va signar un conveni entre l’Ajuntament de Taradell i l’Associació d’Empresaris del Montseny amb la finalitat de promocionar, comercialitzar i difondre el Parc de les Olors de Taradell. Segons Joan Canó, regidor del consistori, “L’Ajuntament de Taradell ha decidit adherir-se a Turisme Montseny per tres raons: geogràfica, perquè encara que no estiguem oficialment dins del Parc Natural del Montseny en formem part des d’un punt de vista natural, històric i sentimental; cooperació, doncs a Taradell ja hi ha empreses que formen part de l’Associació i aquesta col·laboració público-privada resulta imprescindible per teixir sinergies al territori; i turística, per posar en valor el patrimoni natural, cultural i històric de Taradell com element turístic”.
Afegeix que l’acord els ajudarà a “millorar la promoció i la difusió turística del municipi de Taradell, especialment a través de l’element turístic del Parc de les Olors. A llarg termini, l’Ajuntament de Taradell aposta perquè els elements turístics del municipi es complementin i s’imbriquin amb els elements turístics d’altres pobles de l’entorn, i el resultat sigui una millora del turisme, tant qualitatiu com quantitatiu, dels municipis que formen part de l’Associació”.
Hostalric és un altre ajuntament que ja ha fet efectiva la seva adhesió, a través de la complerta proposta turística a l’entorn del seu Castell. Marta Roura, regidora de turisme, afirma que “ens hem adherit per fer territori, per generar complicitat amb el territori proper i perquè la nostra filosofia és la de col·laborar amb els agents locals per a dinamitzar el turisme de manera sostenible”. Paral·lelament afegeix que “creiem que el concepte i el producte Montseny aporta valor a l’oferta d’Hostalric i que Hostalric també pot aportar valor a l’oferta del Montseny. Són dos productes turístics complementaris, on es combina natura i cultura de manera molt natural”.
En l’actualitat també s’està treballant amb el consistori de Sant Celoni per crear un conveni ampli i innovador que promocionarà el municipi a nivell natural, cultural i paisatgístic.
S’espera que a curt termini també s’hi afegiran altres ajuntaments de La Reserva de la Biosfera del Parc Natural del Montseny i àrea d’influència.