skip to Main Content

Us agradaria descobrir nous indrets aquest pont de desembre? Us recomanem quatre passejades per gaudir de la bellesa natural d’Osona

Tot això i molt més, ho podeu descobrir, aquests dies del pont de desembre, caminant per Osona. Sens dubte, passejar és la millor forma de conèixer i gaudir de la comarca i de la diversitat del seu paisatge. En aquesta ocasió, us recomanem quatre rutes imprescindibles:

La Fageda de la Grevolosa. Situada entre Osona i la Garrotxa, es tracta d’un dels boscos més impressionants de Catalunya. Amb més de 300 anys de vida, aquesta fageda té arbres monumentals que arriben a tenir un diàmetre de més d’1 metre i més de 40 metres de llargada. A més, també s’hi troba una gran diversitat natural, tant de flora com de fauna. Gràcies a la seva bellesa i interès biològic, aquesta fageda està inclosa a l’espai EIN Serres de Milany-Santa Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt. Mentre passegeu per aquesta fageda, descobrireu un autèntic bosc de fades i gaudireu de la tranquil·litat, la calma i la inspiració. A més, ara a la tardor és la millor època de l’any per visitar-la i contemplar la gran varietat cromàtica pròpia d’aquesta estació. Podeu arribar agafant l’eix C-37 entre Vic i Olot, i per Bracons fins a Sant Andreu de la Vola.

·         Salt de Sallent. És la ruta més clàssica de l’emblemàtic poble de Rupit. Us proposem baixar fins al salt de Sallent, un dels més espectaculars de la comarca, seguint el curs de la riera que serà la vostra guia. L’església de Sant Miquel és el punt de sortida. Un cop passada la façana de l’església, agafeu el primer carrer a mà esquerra i en pocs metres, torneu a girar a l’esquerra. Passeu pel túnel, sota d’una casa i continueu caminant pel sender fins a trobar la riera de Rupit, que anireu vorejant pel marge esquerre fins al salt de Sallent. En aquest punt, agafeu el camí de l’esquerra i a 300 metres trobareu un mirador. El temps total fins a arribar aquí és de 30 minuts. A partir d’ara, podeu refer el camí i tornar a Rupit; però us recomanem que continueu; travesseu la riera i seguiu per una pista ampla fins a la magnífica ermita romànica de Sant Joan de Fàbregues. Des d’allà podeu tornar a Rupit per la pista asfaltada que l’uneix amb la població. Durant aquesta passejada, podreu gaudir de la natura en estat pur i de Rupit, un dels pobles amb més encant de Catalunya. Per tant, aprofiteu per visitar-lo, caminar pels seus carrers empedrats, el seu pont penjant, descobrir les seves cases que semblen d’un pessebre i com no, assaborir exquisits plats casolans a les seves fondes i restaurants.

·         Itinerari Mas la Sala. Us agraden les històries de bandolers? Doncs, aquesta és la vostra ruta. Amb ella, descobrireu els paisatges que durant el segle XVII el mític bandoler Joan Sala i Ferrer, àlies Joan de Serrallonga va recórrer. Aquest itinerari us portarà fins a la seva casa natal, el Mas Sala. Haureu de sortir de Viladrau seguint les indicacions. El camí és força planer i curt; per tant, és ideal per fer-lo amb tota la família. A més, també descobrireu altres punts interessants com la Font de l’Oreneta, el pont del Molí, el Mas dels Molins, on destaca un magnífic rellotge de sol, entre altres. Finalment, la ruta acaba a l’emblemàtic Mas de la Sala, on va néixer l’any 1594 Joan de Serrallonga. Es tracta d’una antiga casa fortificada, de construccions de diferents èpoques, on destaca una muralla i una torre de guaita. Aquí finalitza l’itinerari; us recomanem refer el camí fins al poble de Viladrau, on podreu completar la passejada amb una visita a l’Espai Montseny per conèixer a fons les llegendes i històries de bruixes i bandolers.

·         Itinerari del pont del Bruguer. Des de Vic, la capital d’Osona podeu fer aquesta ruta. Haureu de seguir el riu Gurri avall pel seu marge esquerre. Passareu l’antic meandre del Pas i més endavant, trobareu la font del Pas, recuperada l’any 2010. Quan el riu s’amanseix arribareu al pont del Ferro. En aquest punt, heu de canviar de marge. El sender continua fins a arribar al pont d’en Bruguer, una sensacional construcció gòtica del segle XIV que ostenta la condició de monument històric-artístic nacional. A partir d’aquí, podreu tornar cap a la ciutat, per l’altre marge del riu, a gaudir de la seva àmplia oferta cultural i comercial. Però, si la passejada se us fa curta, des del pont del Bruguer, podeu continuar, caminant uns 7 km més, fins a l’aiguabarreig del Ter, seguint la senyalització de la Ruta del Ter.

La comarca d’Osona és plena d’indrets màgics d’una espectacular bellesa natural. Aprofiteu aquests dies de pont per descobrir-los i gaudir en família.

En aquest enllaç, podeu triar entre 21 rutes diferents per la comarca. Animeu-vos!