Osona Turisme celebra la VII Nit del Turisme
La nit dedicada al turisme osonenc va aplegar un centenar de persones el 12 de desembre passat, en la 7a edició de la Nit del Turisme. La gran afluència de públic, format majoritàriament per empreses del sector i membres d’ajuntaments, avalava un any més la consolidació d’aquest acte.
La jornada va començar amb la reunió de constitució del Consell General de l’organització especial Osona Turisme, màxim òrgan de govern i administració, sessió en la qual es va aprovar la memòria anual del 2019 i el Pla d’accions i pressupost del 2020.
A continuació es va celebrar l’acte institucional de la VII Nit del Turisme, un acte presentat per Eva Torrents i amenitzat per Matthew Mcdaid, músic i veí de Rupit, que va comptar amb l’assistència del diputat adjunt de turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Luis Ruiz, i en el qual van intervenir el president d’Osona Turisme, Carles Banús, i el conseller delegat de turisme del Consell Comarcal d’Osona, Àlex Montanyà.
En la seva intervenció, Carles Banús va destacar “la necessitat de la col·laboració pública privada per avançar cap a un turisme de més qualitat, més sostenible i més innovador”.
El conseller delegat de Turisme, Àlex Montanyà, per la seva banda, va fer una explicació detallada de les accions portades a terme durant aquest any 2019 i va destacar els nous projectes i les línies de treball que es plantegen de cara a aquest nou any. També va fer especial èmfasi en la voluntat de treballar per a un turisme sostenible en tots els factors, econòmic, social i ambiental, actuant des del món local per potenciar un sector turístic responsable. Va manifestar que cal estar formats i preparats perquè tots els esforços privats i públics vagin alineats per fer front a l’onada creixent de visitants i turistes que trepitgen Osona. Va traslladar als assistents les estadístiques de despesa dels visitants quan venen a la comarca i la notable puntuació de valoració, gairebé d’excel·lent, que es treuen de les enquestes als visitants sobre l’atenció rebuda, i les propostes culturals, gastronòmiques i d’interès paisatgístic que ofereix la comarca, també va puntualitzar que la queixa més generalitzada del visitant és el transport públic i l’accés a internet.
L’acte va seguir amb la intervenció de Marc Grijalvo, de l’empresa Baldrick&Munitz, encarregada de realitzar el pla de màrqueting de turisme de la comarca d’Osona. Grijalvo va explicar les bases del futur projecte, amb el propòsit de crear un nou plantejament de marca que compti amb la participació i la transversalitat del sector per elaborar-lo. Amb la intenció de visualitzar aquest fet, va acabar la seva intervenció amb un joc interactiu mitjançant l’aplicació Kahoot per desxifrar en un instant la importància de saber com ens veuen des de fora i com ens veiem en relació a l’àmbit del turisme: territori, natura, gastronomia, paisatge. Breument va posar de manifest que tenim un llarg recorregut i molta feina per endavant per continuar sent un referent turístic en la Catalunya interior
Quaranta empreses i serveis turístics de la comarca van ser reconegudes amb el distintiu “Biosphere”, un segell del Sistema de Turisme Responsable de l’Instituto de Turismo Responsable que es desenvolupa a partir dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Trenta-dues empreses i serveis turístics d’Osona van ser acreditats com a punts d’informació turística (PIT), on el turista té la possibilitat de ser informat de l’oferta turística de la comarca, i de rebre assistència i suport en l’organització de la seva estada.
Per concloure l’acte, Juan Luis Ruiz va elogiar la feina que es fa des d’Osona Turisme per promocionar el territori. Va remarcar el potencial turístic d’Osona i la disposició de la Diputació de Barcelona per dinamitzar les comarques de l’interior, que incentiva, en la mateixa línia que les intervencions anteriors, un turisme de qualitat que beneficiï el territori.
Seguidament es va oferir un pica-pica per a tots els assistents, servit pel restaurant Bareku, membre d’Osona Cuina.