skip to Main Content

Regulacions dels espais naturals

Protegim els espais Malla

Els espais naturals d’Osona són paratges únics però fràgils. Informeu-vos de les mesures que s’apliquen en alguns punts abans de visitar-los i gaudiu-ne sense deixar-hi empremta.

El Parc Natural del Montseny estableix limitació d’accessos en períodes determinats per assegurar l’accés i l’aparcament als visitants. Informeu-vos abans de visitar el Parc a través de la seva web. 

Coneix el servei de Bus Parc que et permet visitar l’espai amb transport públic: Bus Parc

En el següent enllaç trobareu informació dels consells i regulacions per l’estada al parc: Consells i regulacions – XPN (diba.cat)

Heu de tenir en compte que algunes activitats que es volen organitzar al parc s’han de notificar. Trobareu el detall a Tràmits – Montseny (diba.cat)

A la pàgina d’inici de la web del Parc del Castell de Montesquiu trobareu el requadre “Cal saber” amb tota la informació necessària per a visitar l’espai.

En el següent enllaç trobareu informació dels consells i regulacions per l’estada al parc: Consells i regulacions – XPN (diba.cat)

Per altra banda, heu de tenir en compte que algunes activitats que es volen organitzar al parc s’han de notificar. Trobareu el detall a Tramits

 

Del 7 de març a l’1 de novembre de 2026 es regula l’accés motoritzat a l’àrea d’esplai del pantà de Sau, dins l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona. La mesura s’aplica caps de setmana i festius i també del 10 al 16 d’agost, amb l’objectiu de preservar l’entorn i gestionar millor l’afluència de visitants. Per accedir fins a l’àrea d’esplai amb vehicle és obligatori reservar prèviament plaça d’aparcament.

Horari d’accés

  • Març, abril, maig, octubre i novembre: de 10 a 18 h
  • Juny, juliol, agost i setembre: de 11 a 19 h

La reserva és vàlida per a un únic dia dins d’aquest horari.

Preus de l’aparcament

  • Cotxe: 5 €
  • Motocicleta: 2 €

L’aparcament té 70 places per a cotxes, 10 per a motocicletes i 2 places per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda.

Com fer la reserva

  • La reserva es fa exclusivament en línia: AQUÍ
  • El pagament es realitza amb targeta bancària o Bizum.
  • Es pot reservar fins al mateix dia si encara hi ha places disponibles.

Un cop feta la reserva, el vehicle pot accedir una sola vegada a l’àrea d’esplai durant el dia reservat.

 Informació útil

  • L’acampada i la pernoctació no estan permeses.
  • Durant els dies de regulació hi ha informadors ambientals que orienten els visitants i vetllen pel bon ús de l’espai.

Aquesta regulació contribueix a preservar el paisatge i garantir una experiència de visita més agradable en un dels indrets més emblemàtics d’Osona.

Més informació: AQUÍ

El web espaisnaturals.cat promou un ús responsable dels espais naturals de Catalunya, oferint informació, recomanacions i sistemes de reserva. És una eina clau per planificar visites sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.

tornar enrere

Back To Top