Els museus d’Osona mostren les seves peces més singulars en el marc del Dia Internacional dels Museus
Del 16 al 23 de maig, la comarca acull activitats participatives amb les “joies” de cada equipament com a protagonistes
Els museus d’Osona tornen a sumar esforços per celebrar el Dia Internacional dels Museus amb una programació conjunta que, del 16 al 23 de maig, omplirà la comarca d’activitats amb l’objectiu d’apropar el patrimoni cultural a la ciutadania.
Un any més, tret ja singular de la comarca, la proposta gira entorn de les anomenades “joies dels museus”, peces singulars de cada col·lecció que es presentaran al públic a través d’activitats específiques i formats divulgatius. Entre aquestes peces destacades hi ha un ciclòstil vinculat a la memòria literària, un exemplar d’ocell torlit, un molí de mà d’època antiga o cascavells medievals, la pintures, una pendereta o un arrossegall, elements que permeten explicar diferents moments històrics i realitats del territori.
Activitats vinculades a les col·leccions
La programació inclou activitats directament relacionades amb aquestes peces i amb els relats dels museus:
- Presentacions de les joies dels museus, amb explicacions a càrrec d’especialistes
- Visites guiades i teatralitzades, que permeten descobrir espais i històries de manera immersiva
- Tallers i activitats participatives i propostes educatives adreçades a centres escolars
- Propostes culturals complementàries, com exposicions temporals o activitats musicals contextualitzades històricament
A més, diversos equipaments oferiran jornades de portes obertes, especialment durant el cap de setmana del 16 i 17 de maig.
La Nit dels Museus, moment destacat
El cap de setmana concentrarà bona part de les activitats, amb propostes en diferents franges horàries i alguns dels museus amb una programació especial vinculada a la Nit dels Museus. Aquesta cita permetrà viure els espais museístics en horari nocturn i amb formats singulars, com visites teatralitzades o experiències immersives.
Un treball conjunt al servei del territori
Aquesta iniciativa posa en valor el treball coordinat dels museus d’Osona, que, tot i oferir programacions diverses adaptades a cada equipament, comparteixen un relat comú. Una proposta que reforça el paper dels museus com a espais vius, connectats amb el territori i capaços de generar experiències culturals per a tots els públics.
La programació completa es pot consultar als canals habituals dels museus participants.
- Casa Museu Verdaguer (Folgueroles). verdaguer.cat
- Centre d’Interpretació del Camp de les Lloses (Tona). campdeleslloses.cat
- Fundació Miquel Martí i Pol (Roda de Ter). miquelmartiipol.cat
- MAP, Museu de l’Art de la Pell (Vic). museuartpellvic.cat/
- MEV, Museu d’Art Medieval (Vic). museuartmedieval.cat
- Monestir de Sant Pere de Casserres (Les Masies de Roda). santperedecasserres.cat
- Museu Arqueològic de l’Esquerda (Roda de Ter). lesquerda.cat
- Museu de la Torneria (Torelló). museudelatorneria.cat
- Museu del Ter (Manlleu). museudelter.cat

