skip to Main Content
Osona Consolida Una Molt Bona Valoració Turística Online I Encamina El Seu Creixement Amb Optimisme

Osona consolida una molt bona valoració turística online i encamina el seu creixement amb optimisme

Les dades recollides a l’informe de reputació Online elaborat pel LAB Turisme de la Diputació de Barcelona mostren que Osona ha aconseguit una valoració global de 8,67 sobre 10, la més alta des de 2019 i per sobre de la mitjana de la província de Barcelona que és de 8,33. Aquesta evolució confirma que la comarca manté una imatge molt positiva entre els visitants i que avança cap a un model turístic basat en autèntic i de qualitat.

Tot i que el nombre total d’opinions recollides ha disminuït lleugerament −0,3% respecte l’any anterior, la satisfacció global millora. Els atractius són l’única tipologia amb un increment de comentaris +5,4% i representen gairebé la meitat del total de valoracions 48,9%.

A més a més, els atractius turístics continuen sent els més ben valorats, amb una mitjana de 9,06 extret de 41.722 opinions. Destaquen especialment les activitats de cultura, natura i les àrees d’autocaravana, totes amb notes per sobre del 9,2, fet que reflecteix la bona acollida de les experiències vinculades a l’entorn natural i al patrimoni local. Els allotjaments obtenen una mitjana de 8,48, a partir de 26.500 opinions. Els aspectes més ben valorats són el tracte personal, la neteja, la ubicació i el confort. Pel que fa als restaurants, la valoració és de 8,04.

Pel que fa als municipis, Vic i Rupit i Pruit concentren més número d’opinions, amb 15.800 i 6.200 respectivament, seguits de Seva amb 3.400 i Vilanova de Sau amb 2.900 opinions. Les millors notes corresponen a Malla amb un 9,5, Calldetenes  amb un 9,3, Oristà amb un 9,25, Alpens amb un 9,2 i Perafita amb un 9,2, municipis que exemplifiquen el bon nivell de satisfacció que ofereix l’experiència turística a tot el territori.

Des d’Osona Turisme ves valora molt positivament aquestes dades. “Les valoracions ens indiquen que anem pel bon camí. Osona manté un alt nivell de satisfacció entre els visitants i el repte ara és augmentar el volum d’opinions mantenint les bones puntuacions i la qualitat assolida.”

Aquests resultats consoliden Osona com una destinació propera, autèntica i de qualitat, amb un model que aposta per la sostenibilitat, la diversitat d’oferta i la bona experiència del visitant.

 

Consulta l’informe complert: https://www.diba.cat/documents/d/turisme/informe-reputacio-turistica-online-2025_osona

 

 

Back To Top