skip to Main Content
El Turisme Rural A Osona Lidera El Creixement Del Sector A La Província De Barcelona Durant El Mes De Juliol

El turisme rural a Osona lidera el creixement del sector a la província de Barcelona durant el mes de juliol

 Els mesos d’estiu són els escollits per la gran majoria de públic per a passar uns dies a la natura, aprofitant la calor i les múltiples activitats de lleure que ofereix, tant en el medi com en les ciutats o pobles propers. Per aquest motiu les dades de pernoctacions durant aquests mesos solen gaudir d’un lleuger augment, tal i com es detecta amb els resultats obtinguts per l’enquesta flaix de juliol de 2017 sobre els Indicadors d’ocupació turística als allotjaments de l’entorn de Barcelona elaborada pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. De l’enquesta se’n pot extreure el bon moment que està passant el turisme rural, especialment l’osonenc.

 

Destaca la gran pujada en nombre de places rurals ocupades a la comarca d’Osona, amb un creixement del 28,8%, amb el qual els establiments han passat a tenir el 65% de les seves places ocupades durant el mes de juliol davant el 36% de l’any anterior. La comarca lidera el creixement a nivell de província de Barcelona, però tot i així la mitjana de l’augment és prou elevada, arribant al 20%. També és prou rellevant l’increment experimentat pel Moianès (+24,8%), el Bages (21,7%) o el Berguedà (17,4%).

 

Pel què fa a les dades d’estades en establiments hotelers, els resultats són més modestos però tot i així positius ja que s’ha augmentat l’ocupació un 3,6% respecte al juliol de 2016. Per tant, aquest últim mes Osona ha vist com gairebé la meitat de les seves places hoteleres, el 49,97%, estaven ocupades. Pel què fa a la visió general de la província, els resultats són molt desiguals amb un increment del 21,08% a l’Alt Penedès i un descens del -4,90% al Garraf, que donen una mitjana d’un increment del 1,66% en tota l’àrea.

 

També cal destacar les dades referents a la mitjana d’ocupació de càmpings durant el mes de juliol, tot i que no se’n disposen dades desglossades per comarca, sinó segons les tres marques turístiques de la província: Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona. La marca Paisatges Barcelona, sota la que s’inclou Osona, l’Anoia, el Bages i el Moianès, obté un creixement del 10,4% en la pernoctació en càmping, tancant un juliol de bons resultats per Osona.

 

Es pot consultar l’informe al següent enllaç.

 

 

Back To Top