skip to Main Content

PR C-47 - Camí vora-Ges

Itinerari que segueix el curs del riu Ges, enllaçant les poblacions de Torelló i Vidrà, i passant per llocs tan emblemàtics com la Fontsanta o Forat Micó on hi ha una petita presa que és un dels punts de captació de l’aigua que surt per les aixetes de Vic. També ens passeja per llocs tan evocadors com la Tosca de Degollats, a sota del turó del mateix nom i a prop del coll de Hi Era de Massa, o el Gorg dels Carlins i per llocs amb uns encants sense discussió com el Salt del Molí i el Pont del Molí o els diferents boscos per on passa el recorregut.

Pel que fa al desnivell, el Camí Vora-Ges te dues parts molt diferenciades. La primera part que va de l’inici del recorregut fins a passats uns 4 quilòmetres de Sant Pere de Torelló, és més aviat planer pujant sols un centenar de metres i prou en uns 11 quilòmetres, mentre la segona part puja una 400 metres de desnivell en uns 7 quilòmetres.

També, pel quà fa a l’entorn tenim dues parts molt diferenciades que podem marcar el congost de Forat Micó, espai de transició, on deixem enrere els camps de conreu i el bosc de ribera amb verns, pollancres i plàtans centenaris com els de la Fontsanta, per endinsar-nos passat el congost, en un entorn típicament de muntanya format per algunes pastures i fagedes, convivint amb boixos, freixes, avellaners, roures, aurons i altres especies vegetals que trobarem en altres entorns de muntanya.

Punt d’Inici: A la zona esportiva de Torelló, al costat de l’aiguabarreig del Ges amb el Ter. Hi trobarem el plafó amb un mapa del recorregut. D’aquí seguirem aigües amunt travessant tot Torelló, primer amb el Ges a l’esquerra i després del tercer pont, el de Can Pujadas, seguirem amb el riu a la dreta.
Distància: 18,10 Km
Horari: 3h. 50’

Track: Descarrega’l

Descripció del recorregut:

Aquest recorregut és un camí que travessa tot Torelló, just pel costat del riu, des de l’aiguabarreig amb el Ter, a la zona esportiva, fins travessar per sota de la via del tren per una curiosa mina, no apta pels més alts. Atenció amb el cap.

Sempre pel costat del riu, seguim riu amunt fins a l’alçada de Sant Vicenç de Torelló, on ens separem una mica del llit del riu per donar la volta a la casa del restaurant del Molí de Viver per seguir uns metres la pista que porta al Club Tenis Torelló fins a tornar a la vora del riu, on la pista travessa el riu la deixarem per seguir riu amunt passant per sota del pont de la carretera que enllaça Sant Vicenç de Torelló i Sant Pere de Torelló amb la Vic – Olot.

Arribats a l’alçada de Sant Pere de Torelló tornarem a deixar la vora del riu per enfilar-nos fins a Sant Pere per baixar un altre cop per la carretera de la Bola, fins arribar a una central distribuïdora d’electricitat des de on anirem a buscar un pont penjat per travessar el riu per seguir de dret per davant de la casa de colònies del Molí de la Riera. D’aquí continuarem riu amunt per tornar a travessar-lo, aquest cop pel Pont de Riera de pedra per continuar per l’altre costat, sempre riu amunt.

A partir d’aquí anem seguint el riu, ara per un costat, ara per l’altre, arribant just abans del pont aterrat ens enfilem cap a la dreta per travessar la carretera de Sant Pere de Torelló a la Bola seguint-la pel costat en direcció a Sant Pere un centenar de metres continuant a la dreta la pista que ens porta a Forat Micó, passant més endavant a la dreta del Mas La Teuleria.

Travessem el riu varis cops, sempre seguint la pista que ens porta al peu del congost de Forat Micó, on trobem el tram de pendent més pronunciat. Passem per la presa de Forat Micó, un dels punts de captació d’aigua de la ciutat de Vic.

Poc desprès deixem la pista per seguir un corriol que fa drecera, per retrobar la pista més endavant que seguirem, deixant a l’esquerra el camí de Bellmunt, fins prop de la casa de La Vall on agafarem un camí a la nostra esquerra pujant cap al Torrent de Canemars, que davalla del Coll de Hi Era de Massa, trobant tot seguit una curiositat natural del recorregut, la Tosca de Degollats on hi ha una cruïlla on deixarem a l’esquerra el camí del Coll de Hi Era de Massa.

Seguirem un tros la pista que tornem a trobar fins arribar a un revolt a l’esquerra on surt un corriol a la dreta que baixa força dret, pel límit d’una fageda cap al magnífic Salt del Molí, per on travessarem el riu per enfilar-nos pel costat de les restes del Molí del Salt fins a la part alta del salt. A continuació trobarem el fantàstic pont romànic del Molí uns metres riu amunt del Gorg dels Carlins.

Travessat el pont, agafem un corriol a la dreta que baixa fins a tocar l’aigua, per continuar encara un tros més pel costat del riu fins arribar un punt en que el travessem per damunt d’unes pedres per enfilar-nos a la dreta per anar a buscar una pista que seguirem a l’esquerra fins a deixar-la per un camí a l’esquerra indicat per un pal amb diferents indicadors.

Aquest camí ens porta directes a l’entrada del camping de Vidrà i seguint uns metres més anem a parar als peus del monumental Roure de la Creu de l’Arç on acaba el recorregut.